Breastfeeding??wish Me Luck (^_^)

Banyak cerita yang nak dikongsi minggu ini...
ni salah satunya...
saya memang berhajat sangat kali ini nak menyusukan anak sehingga dia berusia 2 tahun...
sebabnya khasiat susu ibu itu sendiri...
walaupun masa kakak saya saya berjaya susukan dia hampir setahun setengah (tapi terpaksa bagi susu Formula waktu bekerja bila stok susu sudah tidak mencukupi)...sebabnya saya hanya buat stok susu lagi seminggu nak mula bekerja semula...patutla tak cukupkan...
sepatutnya dalam tempoh berpantang saya dah boleh buat stok susu...
nak buat camana set pam penyusuan pun saya mampu beli selepas habis berpantang...
walaupun agak mahal,tapi saya rasa berbaloi-baloi untuk permata hati saya...
cuma saya belum check lagi sama ada masih boleh digunakan lagi ke tidak..
 ni lah breast pump yang saya gunakan...


saya akui dulu saya kurang ilmu dalam breastfeeding ni....
macam-macam yang bermain diruang fikiran...
sampaikan salah teknik pun ada bila nak bagi stok susu pada baby yang dikeluarkan dari frozen (tempat sejuk beku)...
tapi sekarang saya dah ada sedikit pengetahuan dan saya akan tambahkah lagi dengan pembacaan dari blog-blog yang berkaitan....
cuma saya perlu menambah kelengkapan lain...


storage milk bag/bottle...





spectra breast shield set untuk gantikan yang dah lama tu...


ice pack...


semua tu memerlukan saya berkunjung semula ke fabulous mom di Sutera Utama Jb...
atau pun ke kedai Precious Mom di Serom Utama...dekat jer

info sangat berguna sebab saya nak berpantang di Mersing

terfikir gak camana nak bawa balik stok susu perahan ke Muar..ambil masa 3 jam tu...
tapi akhirnya saya bertemu jawapan dalam sarakids .....

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!